Nowa kampania New Books from Poland: Sapkowski, Małecki, Myśliwski i Cherezińska
Ruszyła nowa kampania New Books from Poland, zorganizowana przez Instytut Książki. W sieci pojawiły się spoty reklamowe, promujące książki Elżbiety Cherezińskiej, Jakuba Małeckiego, Wiesława Myśliwskiego i Andrzeja Sapkowskiego. Celem akcji jest budowanie w świadomości zagranicznych wydawców i czytelników atrakcyjnego obrazu polskiej literatury.
New Books from Poland: promocja polskiej literatury na świecie
Najnowsza kampania ma na celu promocję czterech książek wydanych w tym roku w czterech krajach. Wśród nich znalazły się:
- Harda Elżbiety Cherezińskiej, w tłumaczeniu Mai Zakrzewskiej-Pim, która ukazała się w Stanach Zdjednoczonych,
- Rdza Jakuba Małeckiego, przetłumaczona przez Renate Schmidgall, wydana w Niemczech,
- Widnokrąg Wiesława Myśliwskiego, w przekładzie Margot Carlier, które wydano we Francji,
- Ostatnie życzenie Andrzeja Sapkowskiego, które przetłumaczył Ilay Halpern, opublikowane w Izraelu.
Dyrektor Instytutu Książki Dariusz Jaworski w wypowiedzi dla PAP podsumowuje:
W kolejnym roku, w którym międzynarodowe targi książki i festiwale literackie były powszechnie odwoływane lub ograniczone do form alternatywnych, chcemy tą kampanią zwrócić uwagę zagranicznych czytelników na doskonałe książki polskich autorów, a w zagranicznych wydawcach wzmocnić wiarę w wysoki sprzedażowy potencjał naszej literatury na ich rynkach.*
Kampania New Books from Poland – zobacz trailer
Dla każdej z promowanych książek powstał oddzielny spot w wersji językowej odpowiedniej dla kraju publikacji. Przygotowano także anglojęzyczny zwiastun, łączący wszystkie promowane dzieła literackie.
„Zbiorczy” trailer możecie zobaczyć poniżej:
Zasięg kampanii jest przewidywany na 30 milionów odbiorców. Przygotowaniem materiałów reklamowych i realizacją działań promocyjnych zajęła się Fabryka Komunikacji Społecznej. Spoty wyreżyserował Filip Cichecki. Akcję wsparło finansowo Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Nowa kampania New Books from Poland
Na koniec pytanie do Was – co myślicie o takiej formie promocji polskiej literatury? Mieliście już okazję przeczytać którąś z reklamowanych książek? Podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
* Źródło: https://www.pap.pl/mediaroom/1033077%2Ccherezinska-malecki-mysliwski-i-sapkowski-w-globalnej-kampanii-instytutu-ksiazki
Zobacz także: