Trzy najlepsze książki dla graczy
Trzy najlepsze książki dla graczy. Gry komputerowe to rzecz, która nieustannie ewoluuje. Zmienia się w niej wszystko – grafika, fabuła, liczba użytkowników, która może grać ze sobą równocześnie. Najciekawszym zjawiskiem są gry RPG, które pozwalają użytkownikom zagrać ze sobą online. W takiej zabawie bierze udział duża, jeśli nie nieograniczona, liczba graczy. Mogą to być znajomi lub całkiem obcy sobie ludzie – niezależnie od tego, zaczynają tworzyć społeczność w wirtualnym świecie.
Oto trzy propozycje dla graczy, które nie tylko mogą ich zainteresować, ale także pomóc w nabyciu nowej wiedzy i doświadczenia.
Trzy najlepsze książki dla graczy
1. Skrót do R’lyeh Miłosz Brzeziński
Skrót do R’lyeh to cykl artykułów publikowanych w latach 1997-99 na łamach pisma Magia i Miecz. Poświęcony był grom RPG. Ich autor uczy m.in. jak poprowadzić sesję grozy, jak stopniować napięcie oraz zbudować mroczną atmosferę. Dzięki almanachowi mistrza gry, narodziły się już w Polsce całe rzesze mistrzów gier RPG. Nic więc dziwnego, że te artykuły szybko uzyskały miano legendy. Wciąż nie tracą swojej wartości, a echa ich wpływu w tamtych latach, rozbrzmiewają do dziś. Szczególnie polecana osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tego typu grami lub po prostu chcą rozwinąć swoje umiejętności.
2. Minecraft Daniel Goldberg Larsson Linus
Kilka lat temu gra Minecraft stała się ogromny hitem i jest nim do dziś. Grają w nią wszyscy, zarówno dzieci, jak i dorośli. Sama książka to opowieść o pasji, pielęgnowaniu własnej wizji oraz o zwykłym człowieku, który narodził się na nowo, jako komputerowy wizjoner i osiągnął niebywały sukces. Mowa oczywiście o Markusie „Notchu” Perssonie. Kiedyś – znudzony programista, obecnie – człowiek podziwiany i uwielbiany na całym świecie. Ale nie tylko o nim jest ta książka. To także opowieść o samej grze i historii gier w ogóle. Dowiemy się z niej jak wygląda współczesny rynek gier komputerowych i rządzące nim korporacje.
3. Wiedźmin. Kompendium o świecie gier Marcin Batylda
To pozycja obowiązkowa nie tylko dla fanów gry Wiedźmin, ale także serii książek o tym samym tytule. Nie ogranicza się wyłącznie do świata gier, jak wskazywałby na to tytuł, ale nawiązuje również do publikacji Andrzeja Sapkowskiego. Jeśli chcesz lepiej poznać świat łowców, czarów i potworów – ta książka jest właśnie dla Ciebie! To bogato ilustrowany podręcznik, który ułatwi Ci poruszanie się w świecie Wiedźmina, tak szeroko opisywanym zarówno na ekranie, jak i w książce. To też idealny pomysł na prezent dla fanów Geralta, którzy mają na półkach wszystkie gry i książki, a nie posiadają tego kompendium.
Wyżej wymienione ksiązki to moim zdaniem must have każdego fana gier komputerowych! Nigdy nie zagrałeś w żadną z omawianych gier, ale chciałbyś to zrobić? Zapoznaj się z moimi propozycjami. Dzięki nim, już na starcie umocnisz swoją pozycję. Jeśli już je znasz, podziel się ze mną swoją opinią!