New York Times podsumowuje czytelnicze preferencje
New York Times to jedna z bardziej opiniotwórczych gazet w Stanach Zjednoczonych. Znana jest niemal każdemu czytelnikowi na świecie. A to z tego powodu, że oprócz dziennikarstwa, podejmują również tematy ważne dla miłośników książek. Pozycje, które umieszczają na swojej liście bestsellerów są tymi najbardziej pożądanymi w świecie czytelników. Nierzadko też mają udział w realnym kreowaniu literackiej mody, za sprawą recenzji publikowanych na łamach czasopisma.
New York Times o świecie książki
Czujni dziennikarze gazety obserwują z uwagą zmienny rynek książki. Dzięki temu do opinii publicznej często trafiają statystyczne ciekawostki. Obrazują one idealnie jak z roku na rok zmienia się mentalność czytelników oraz ich zapotrzebowanie. Najnowsze doniesienia mówią o tym, że coraz więcej osób woli zdecydowanie słuchać, niż czytać. Tym sposobem dużym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się audiobooki. Ich sprzedaż wzrosła aż o 35%! Trzeba przyznać, że to imponujący skok. Natomiast tendencją spadkową wykazały się ebooki. W tym roku sprzedano ich o 22% mniej.
Ponadto, New York Times zauważa, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się małe księgarnie. Natomiast wydawcy w porównaniu do roku ubiegłego w pierwszym kwartale 2016 roku zanotowali spadek przychodów aż o 2.7%. W badaniu wzięto pod uwagę wyniki sprzedaży z ponad 1200 domów wydawniczych. I tak, literatura dla dorosłych odnotowała 10% spadek. O 2% mniejszym zainteresowaniem cieszą się również książki przeznaczone dla dzieci. Książki w twardej okładce to spadek rzędu 8.5%. Na tym tle zaś zyskują publikacje w miękkiej oprawie. Ich sprzedaż wzrosła o 6%.
Trzeba zaznaczyć, że są to wyniki z pierwszego kwartału 2016 roku. Wydawcy więc nie biorą ich zbytnio do siebie. Twierdzą oni, że druga połowa roku obfitować będzie w premiery głośnych tytułów, co poprawi znacząco wpływy finansowe do ich firmowych budżetów.