Wirtualna Przygoda Pana Kleksa – co to takiego?
Czy wy też marzyliście kiedyś o tym, by dostać się do Akademii pana Kleksa? Ja pamiętam, że kiedy byłam młodsza, wiele oddałabym, chociaż za kilka dni w takiej szkole. I tak naprawdę moja przygoda z książkami zaczęła się właśnie od tego tytułu, a dzięki temu jestem tu dziś z wami. Mogę więc śmiało rzec, że pedagogiczny wpływ pana Kleksa wykracza daleko poza karty powieści. Dziś więc z radością przybliżam wam projekt pt. Wirtualna Przygoda Pana Kleksa.
Wirtualna Przygoda Pana Kleksa
Projekt ten pomoże najmłodszym czytelnikom przenieść się do magicznej krainy, znanej z kart powieści Jana Brzechwy. Tym samym będą mogli odwiedzić Królestwo Bajdocji, Ostatni Rezerwat czy Krainę Szpaka Mateusza. Poza tym twórcy zadbali o to, by uczestnicy zabawy mogli stworzyć własny awatar.
Wraz z panem Kleksem będziecie mogli ruszyć na poszukiwanie magicznych guzików, które po całym wirtualnym świecie porozrzucał przyjaciel tytułowego bohatera, Bebok. A ponadto na uczestników rozgrywki czeka mnóstwo quizów, zagadek i różnego rodzaju wyzwań oraz ciekawostek naukowo-historycznych.
W zabawie udział może wziąć 20 osób jednocześnie, a biletowany wstęp zapewnia bezpieczną rozrywkę, gdzie uczestnicy nie są anonimowi. Nad grupą czuwa wykwalifikowany przewodnik, wcielający się w rolę pana Kleksa lub królowej Aby. Dzięki temu dzieci nie pozostają same w wirtualnym świecie, a rozgrywka jest dobrze przemyślana. Uczestnicy mogą rozmawiać ze sobą za pomocą mikrofonów, a nawet tworzyć pokoje rozmów w mniejszych grupach. Tym samym to nie tylko świetna zabawa, ale też możliwość nawiązania nowych kontaktów w czasach, kiedy wyjście z domu jest mocno ograniczone.
Gdzie takie cuda?
Wirtualna Przygoda Pana Kleksa to inicjatywa katowickiej wytwórni kultury, nauki i zabawy Bajka Pana Kleksa. Pomysł zrodził się w głowach założycieli, kiedy to na świecie rozszalała się pandemia koronawirusa. Zanim projekt na dobre ruszył, twórcy musieli zamknąć przedsięwzięcie z powodu obostrzeń. Dlatego całą zabawę postanowili przenieść do sieci.
Za internetową platformę odpowiedzialny jest Krzysztof Tkaczyk, dyrektor kreatywny firmy New Amsterdam. Oto co mówi o projekcie:
Technologia w tej przygodzie to jedynie narzędzie pomagające uruchomić wyobraźnię, wyzwolić wspólne emocje oraz podkreślić prawdę opowieści – na tym polega prawdziwy storytelling.
Aby wziąć udział w wirtualnej przygodzie, należy nabyć bilety, które są dostępne tutaj. Wraz z nimi zyskujecie możliwość pobrania aplikacji i dostęp do godzinnej zabawy na żywo w towarzystwie przewodnika. Poniżej podrzucam wam filmik, który nieco przybliży wam projekt.
Dajcie znać, co sądzicie o takiej inicjatywie!
Książkę Akademia pana Kleksa znajdziecie tutaj. Inne bajki Jana Brzechwy znajdziecie tutaj.