Ibru – powstanie gra na podstawie prozy Tokarczuk
Powstanie gra na podstawie prozy Tokarczuk! Czy dla Was też taka wiadomość brzmi dość zaskakująco? Produkcja zatytułowana Ibru będzie oparta na świecie przedstawionym w książce pod tytułem Anna In w grobowcach świata. Gracze zmierzą się z „detektywistycznym RPG”. Za pomysł i wykonanie odpowiedzialne jest debiutujące studio Sundog. Zaintrygowani? Więcej informacji znajdziecie poniżej.
Gra na podstawie prozy Tokarczuk
Mateusza Błaszczyka i Olę Bieluk, czyli założycieli studia Sundog, połączyła miłość do literatury. Z pomysłem stworzenia gry zgłosili się do asystentki Olgi Tokarczuk już w 2019 roku. Trafili jednak na moment tuż przed ogłoszeniem nazwisk laureatów literackiego Nobla. W całym zamieszaniu propozycja siłą rzeczy zeszła na dalszy plan. Po czasie postanowił jednak wrócić do niej Zbyszko Fingas – syn Olgi Tokarczuk i członek rady fundacji jej imienia, koordynator wydarzeń literackich.
Ibru będzie debiutancką produkcją studia Sundog. Mateusz Błaszczyk i Ola Bieluk przetarli już jednak szlaki w swoich indywidualnych karierach, pracując jako dyrektor kreatywny oraz narrative directorka w PolyAmorous. Oboje mają zatem doświadczenie w przekładaniu prozy na „język” gry. Oboje brali udział w projekcie Paradise Lost, nawiązującym do powieści Johna Mitlona.
Co ciekawe, w pracę nad grą zaangażowała się sama Olga Tokarczuk. Noblistka została współscenarzystką projektu. Jak mówi Zbyszko Fingas:
Olgę zawsze fascynowało bogactwo gier, a przede wszystkim: możliwość stworzenia historii zupełnie nieliniowej.
Ona naprawdę rozumie tę wielką przewagę medium nad nieinteraktywnymi sposobami opowieści.*
Ibru, czyli „sumeryjskie mity i cyberpunk”
Anna In w grobowcach świata to powieść wydana w 2006 roku. Olga Tokarczuk sięgnęła w niej po motyw śmierci i zmartwychwstania przedstawiony w mitologii sumeryjskiej. W dawnych narracjach pojawia się postać Innanny, która zeszła do świata podziemi, by zmierzyć się ze swoją własną siostrą, czyli śmiercią.
Uniwersum gry Ibru będzie oparte na świecie przedstawionym w książce noblistki. Twórcy produkcji mają zamiar rozwinąć wątki poruszone w powieści, fabuła gry będzie jednak dotyczyła innych wydarzeń niż książkowy pierwowzór. Autorzy określają projekt jako „połączenie sumeryjskich mitów z cyberpunkiem’.
Gracze będą poruszać się po wielopoziomowym zigguracie, wzniesionym na ruinach pradawnego miasta. Najniższe piętra zbudowane są z faweli, im wyżej się wznosimy, tym lepsze są warunki życia mieszkańców. Szczyt olbrzymiej budowli zamieszkują sami bogowie.
Książkę Anna In w grobowcach świata znajdziecie W TYM MIEJSCU.
Zobacz także:
* Źródło: polskigamedev.pl/ibru-powstaje-gra-na-bazie-tworczosci-olgi-tokarczuk/