Za przesyłkę pobraniową zapłacimy kartą
Poczta Polska poinformowała, że wyposażyła swoich kurierów w terminale płatnicze. Od teraz za przesyłkę pobraniową zapłacimy kartą lub BLIK-iem.
To dobra wiadomość dla wszystkich kupujących w internecie, którzy wybierają opcję płatności za pobraniem. Klienci nie muszą się już martwić o przygotowanie odpowiedniej kwoty i rozliczanie się z kurierem. Możliwość płatności kartą lub poprzez aplikację mobilną to wygoda dla obu stron, szczególnie w gorącym, przedświątecznym okresie. Zawrócił na to uwagę Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej:
Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest korzystne dla naszych klientów. Zwiększa ich bezpieczeństwo i komfort. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy.
Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej aż 25% transakcji w sklepach internetowych opłacanych jest dopiero przy odbiorze paczki. Mimo że taka forma wiąże się najczęściej z dodatkowymi kosztami, klienci bardzo chętnie się na nią decydują. Robią to zarówno z przyzwyczajenia, jak i braku zaufania do sklepów oraz obawy przed tym, że zakupiony towar do nich nie dotrze. Ważna jest przy tym kwota transakcji – jak podaje Poczta Polska, w 2016 roku średnio wynosiła ona 200 zł.
Poczta Polska to największa w Polsce firma dystrybucyjno-logistyczna. Jest najczęściej wybieranym dostawcą na rynku e-commerce. Jako jedyna nie wprowadziła również ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy płatnościach za pobraniem. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Fakt, że za przesyłkę pobraniową zapłacimy kartą u kuriera Poczty Polskiej skróci czas rozliczania się podczas odbioru paczki i pomoże uniknąć kłopotliwych sytuacji związanych z brakiem gotówki w portfelu. Jak wynika ze statystyk, coraz więcej Polaków na co dzień płaci wyłącznie kartą. Udział tego typu transakcji w ogólnej liczbie płatności detalicznych w porównaniu z gotówką szacuje się obecnie na ok. 35 proc.
Partnerami projektu wyposażenia wszystkich kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze są Mastercard, Visa i eService.